Semicentenar MAGAZIN ISTORIC

Cu ocazia semicentenarului acestei reviste pe care cel puțin eu o cunosc din gimnaziu (în cabinetul de istorie de la școala unde mergeam eu exista colecția acestei reviste) urez LA MULȚI ANI ! publicației care nu trebuie să lipsească din nicio bibliotecă și care mie mi-au îmbogățit cunoștințele de istorie de-a lungul timpului. Alături de Șoimii patriei, Cutezătorii, Luminița, Luceafărul copiilor, Universul copiilor această revistă face parte din copilăria mea, ca și multor altora nu numai din generația mea.

Am primul număr apărut în urmă cu 50 de ani și numărul de la aniversarea de 30 de ani a revistei din aprilie 1997. Câteva imagini scanate din ele și coperțile numerelor apărute în primul an de existență pe care le am le postez mai jos. Povestea nașterii acestei reviste o puteți citi în imaginile de mai jos.

În anul 1967 se aniversau 50 de la cele mai grele bătălii purtate de români în Primul Război Mondial și totodată 50 de ani de la Marea Revoluție din Octombrie din Imperiul Țarist. În 1967 trecuseră 25 de ani de la luptele decisive care aveau să hotărască soarta celui de-al Doilea Război Mondial în Europa, bătălii purtate în nordul Africii și Stalingrad, iar aceste evenimente sunt cele mai importante despre care s-a scris în primul an de existență a Magazinului Istoric.

Tot în 1967 se împlineau 90 de ani de la Independența României și ultimele bătălii purtate de români cu Imperiul Otoman pe teritoriul Bulgariei. Aceste evenimente apar chiar pe coperta primului număr în litografie, copertă care a fost reprodusă și în numărul aniversar din 1997.

 

 

Lasă un răspuns

